محافظت از گذرنامه ها در برابر تقلب

هوش کاوان > دانش و فناوری > محافظت از گذرنامه ها در برابر تقلب
محافظت از گذرنامه ها در برابر تقلب

محافظت از گذرنامه ها در برابر تقلب همواره موضوع مهمی برای نهادهای امنیتی در سراسر جهان بوده است. البته، صدور و رواج سریع گذرنامه‌های الکترونیکی طی سالهای اخیر، گام مهمی به جلو از نظر امنیت داخلی و راحتی مسافران را ثابت کرده است. همچنین رشد سریع بهبود شرایط فیزیکی گذرنامه‌ها از جمله صفحات داده پلی کربنات می‌تواند در خنثی کردن تلاش برای دستکاری یا تقلب در گذرنامه‌ها بسیار موثر باشد.

محافظت از گذرنامه ها در برابر تقلب با تکنیک‌های چاپ امنیتی در سال 2021

صفحات کاغذی هنوز بخش عمده‌ای از سند گذرنامه را تشکیل می‌دهند. گذرنامه‌ها شامل جلد و صفحات پایانی (چسبیده به داخل جلد) و صفحاتی هستند که دارای ویزا و مهر ورود و خروج هستند. و برای کسانی که هنوز به پلی کربنات مهاجرت نکرده اند، کاغذ همچنین اساس صفحه مهم داده‌ها را تشکیل می‌دهد. این صفحات شامل مشخصات و پرتره صاحب آن نیز است.

به منظور محافظت از گذرنامه ها در برابر تقلب و برای حفظ دفاع موثر در برابر تهدید جعل، همه این عناصر کاغذی باید به دقت مورد توجه قرار گیرند. مثل همیشه، موفقیت در نهایت به پیچیده، زمانبر و گرانقیمت بودن برای جعل کنندگان برای کپی یا به خطر انداختن یک سند مشروط می‌رسد.

اتفاقات خوب سال 2021 در محافظت از گذرنامه ها در برابر تقلب

مجموعه‌ای از تکنیک‌های چاپ شده با امنیت بالا در سال 2021 دسترس است. این تکنیک‌ها به جلوگیری از تصمیم گیری و تدبیر مجرمان هنگام طراحی گذرنامه کمک می‌کند. در این مقاله، ما راهنمای تخصصی را در مورد نحوه استفاده بهینه از عناصر کاغذ برای محافظت از یک سند ملی در اختیار خوانندگان قرار می‌دهیم.

به طور خاص، یک سوال ساده مطرح می‌شود: چگونه چاپگرهای امنیتی مانند تالس می‌توانند عناصر کاغذی گذرنامه را به شکل ویژه چاپ کنند؟ این چاپ ویژه کپی یا تقلید جنبه بصری یک سند را برای جعل کنندگان سخت می‌کند؟

مطابق با اصول اساسی هر طراحی پاسپورت ایمن، متوجه خواهیم شد که پاسخ در نهایت در ترکیب موثر تکنیک‌های مختلف نهفته است. به طور خاص، این موارد عبارتند از:

  • استفاده از فناوری هایی که کپی کردن آنها مشکل است.
  • شامل ویژگی‌های امنیتی متعدد باشد: بنابراین یک جعل کننده باید به همه آنها تسلط داشته باشد. در غیر اینصورت شانس موفقیت را نخواهد داشت.
  • استفاده از مواد، فناوری‌ها، جوهرها و اجزایی که تهیه آنها برای مجرمان مشکل است.
  • استفاده از جوهر و قطعاتی که فقط برای ایمن سازی چاپگرها فروخته می‌شوند.

اکنون بیایید با جزئیات به برخی از تکنیک‌هایی که می‌تواند امنیت عناصر کاغذ و گذرنامه را افزایش دهد، نگاه کنیم.

صفحات پایانی پاسپورت

صفحات پایانی نقش مهمی در حفاظت از تمامیت دفترچه پاسپورت ایفا می‌کنند. با استفاده از روشهای چاپ با امنیت بالا بر روی یک کاغذ ایمن، از دسترسی به دوخت آن جلوگیری می‌شود. در نتیجه از دسترسی به صفحه داده نیز جلوگیری می‌شود. این صفحه باید کاملاً چسبیده و به مواد پوشش محکم شود.

شماره پاسپورت

در فهرست متعلقاتی که می توان در جعل یا مبارزه با جعل استفاده کرد، شماره گذرنامه یک ویژگی منحصر به فرد از سند است. هنگامی که یک سند گم شده یا دزدیده شده به پلیس گزارش می‌شود، این سند معمولاً در فهرست بین المللی نظارتی قرار می‌گیرد، مانند آنچه که توسط اینترپل نگهداری می‌شود. به ناچار، کلاهبرداران سعی می‌کنند یک یا چند رقم را تغییر دهند. کلاهبرداران سعی دارند اطمینان حاصل کنند که هنگام ارائه سند در یک ایست بازرسی مرزی به مقامات هشدار داده نمی‌شود.

علاوه بر اندازه، می‌توان اشکال اصلی سوراخ را که شماره گذرنامه را تشکیل می‌دهند، از جمله دایره‌ها، مربع ها و یا ستاره‌ها، تغییر داد.

بنابراین، یک طرح کاغذ دیواری موثر شامل سوزاندن شماره سند اصلی در هر صفحه با استفاده از فناوری لیزر خواهد بود. این بدان معناست که تمام صفحات ویزا و همچنین پشت جلد را مرور کنید.

این اعداد شامل سوراخ‌های مخروطی شکل کوچکی هستند که اندازه آنها با توجه به شماره صفحه متفاوت است. این عوامل تعویض صفحات را برای جعل کنندگان حتی سخت‌تر می‌کند.

کنترل‌های امنیتی در کنار تحلیل‌های هوشمند اطلاعات روی گذرنامه است که توسط اسکنر هوشمند قابل انجام است.