شناسایی هویت با اسکن گذرنامه

هوش کاوان > دانش و فناوری > شناسایی هویت با اسکن گذرنامه
کنترل شناسایی هویت به کمک اسکنر هوشمند گذرنامه

امنیت و کنترل شناسایی افراد همواره اهمیت ویژه‌ای برای نهادهای کنترلی و امنیتی داشته است. گزینه‌های متعددی برای تأیید هویت و جلوگیری از تقلب وجود دارد. اسکنرهای هوشمند گذرنامه می‌توانند شناسایی و کنترل را بدون اینکه مشتری تحت فشار قرار گیرد انجام دهند.

شناسایی و احراز هویت: فرصتی برای بهره وری بالا

امنیت هرگز با عناوین امروز فاصله زیادی ندارد. خواه معرفی مقررات جدید باشد، یا روش استفاده از داده های فردی و یا نیاز روزافزون به بررسی هویت پیشرفته. تهدیدهای مداوم در حال تکامل به معنای این است که هیچ خط پایانی برای امنیت وجود ندارد. ازاینرو و برای برقراری همیشگی امنیت، سازمان ها روش های بهتر تأیید اعتبار داده ها و تاکتیک های پیچیده تری را برای پیشگیری از کلاهبرداری در پیش می گیرند. اسکن گذرنامه یکی از راه‌های هوشمندسازی اعتبار هویت است.

چالش بزرگ این است که چگونه ضمن رعایت حقوق مشتری، ایمن بمانید. امنیت شدیدتر اغلب زحماتی را برای مشتریان به ارمغان می آورد. سازمان هایی که می توانند راه حل های تقلب را اجرا کنند و بدون کاهش زمان پردازش، خطر را کاهش دهند ، در رقابت امنیت پیروز خواهند بود.

اثبات و شناسایی هویت

گذرنامه یک روش گسترده برای تأیید هویت فرد و بررسی داده های کلیدی است. کنترل مرزهای هوایی، دریایی و زمینی از سیستم های سفارشی پیچیده و چندین روش احراز هویت از جمله بررسی های بیومتریک (قابل ذخیره در گذرنامه) تحت استانداردهای بین المللی استفاده می‌کند. حتی ورود به هتل در بسیاری از نقاط جهان مستلزم تحویل گذرنامه است ، در حالی که ساختمانها و مناطق با امنیت بالا اغلب قبل از اجازه دسترسی ، کنترل هویت را الزامی می‌دانند.

شناسایی هویت چه به منظور کنترل دسترسی و چه به منظور شناسایی به عنوان بخشی از معاملات تجاری نیز مورد استفاده است. به عنوان مثال ، بانک ها و سایر ارائه دهندگان خدمات مالی از نظر قانونی موظف به مطابقت با روش های مبارزه با پولشویی هستند و حتی حق قانونی کار برای اتباع خارجی در یک کشور با این شناسایی‌ها انجام می‌پذیرد.

توانایی تأیید سریع و اسکن گذرنامه ها می تواند مزایای گسترده ای را برای صنایع مختلف به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، برنامه تلفن همراه United Airlines اکنون گذرنامه ها را برای تسریع در اعلام حضور از راه دور اسکن می کند و EasyJet عملکرد جدیدی برای اسکن گذرنامه، با فرایندی کارآمد تر از روش قدیمی مطابقت بصری گذرنامه با کارت پرواز مسافران در برنامه موبایلی خود ایجاد کرده است

شناسایی هویت به کمک اسکنر گذرنامه

اسکنر گذرنامه یکی از ابزار پیشرفته و ایمن در شناسایی هویت است

تبعیت از قوانین و مقررات

الزامات نظارتی هر منطقه یا کشور محرک به خدمت گیری روش‌های احراز هویت است. به عنوان مثال برنامه شناسایی مشتری (CIP) ایالات متحده آمریکا، بانک‌ها، اتحادیه‌های اعتباری و برخی از بانک‌های تحت نظارت فدرال را ملزم به استفاده از روش‌های مبتنی بر ریسک برای تأیید هویت هر مشتری در حد معقول و عملی می‌کند. این رویه ها باید بانک را قادر سازد تا به این باور برسد که هویت واقعی هر مشتری را می‌داند. احراز هویت گذرنامه اجازه می‌دهد تا این کار به سرعت و به راحتی انجام شود.

جالب توجه است ، در حالی که مقررات منجر به اتخاذ راه حل‌های اسکن گذرنامه می شوند ، سازمان‌ ها پاداش‌های بیشتری نسبت به سازگاری ساده کسب می‌کنند. ارزش افزوده یک فرآیند تجاری یا اداری از طریق صرفه جویی در وقت و بهبود روش‌های کاری محقق می‌شود. این اتفاق در هنگام اسکن اسناد، از جمله گذرنامه رخ خواهد داد. به عنوان مثال، احراز هویت هنگام دیجیتالی شدن اسناد، دفترداران را از ترک پست خود برای تهیه کپی نجات می‌دهد. این یعنی راه حلی سریع‌تر و ایمن‌تر. داشتن شناسه همراه با اسناد ارسالی نیز بعداً روند تأیید را تسریع می‌کند و باعث افزایش بهره وری، دقت، سهولت استفاده و امنیت داده می‌شود. زیرا باعث کاهش استفاده از داده‌ها پس از اسکن می‌شود.

 

اسکنرهای هوشمند در فرآیند کنترل امنیت

توضیحات فوق نشان می‌دهد که چگونه محیط پیچیده داده امروز به یک رویکرد یکپارچه برای اخذ اطلاعات نیاز دارد. لذا این امر به سخت افزار و نرم‌افزار با هم نیاز دارد. اسکنرهای هوشمند به سازمان‌ها امکان اسکن گذرنامه‌ها را به راحتی می‌دهد. در این فرآیند، نیازی به قرار دادن گذرنامه داخل فیدر اسکنر (ADF) نیست. این اسناد ارزشمند همیشه در هنگام اسکن در معرض دید قرار می‌گیرند و باعث آرامش خاطر مشتریان می‌شوند. این فناوری همچنین اجازه می‌دهد تا گذرنامه ها براساس مقررات دقیق دولت‌ها برای درخواست ویزا اسکن شوند.

اسکنر هوشمند گذرنامه مدل HS200 تولید شرکت هوش کاوان و سازگار با استانداردهای بین المللی ایکائو، امنیت و راحتی را هم برای کاربران و هم برای بهره‌راداران فراهم می‌کند. کاربران به راحتی گذرنامه را روی صفحه قرار می‌دهند و دستگاه بقیه فرآیند را طی می‌کند. مشتریان این اسکنر تاکنون تجربیات مثبت زیادی از بهبود و تسریع فرآیندهای کاری مرتبط با گذرنامه و خصوصا احراز هویت ارائه داشته‌اند.

 

تاریخ درج مطلب: دوشنبه 17 خرداد 1400

آخرین بروزرسانی: دوشنبه 17 خرداد 1400